Adios Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Francesca - WaarBenJij.nu Adios Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Francesca - WaarBenJij.nu

Adios Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Francesca

13 Februari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Na een fantastische maand verlaat ik vannacht Buenos Aires. Sinds de laatste post ben ik vooral naar school geweest en heb ik veel van het nachtleven van de stad genoten.

Terug naar school was even wennen, 4 uur per dag les eist enige concentratie! Gelukkig waren we met een groepje van slechts 5 studenten en was Leila onze docente. Leila makte dat school niet voelde als school, maar als 4 uur Spaans praten met vrienden :)! Na drie weken les spreek ik een redelijk woordje Spaans (ik praat dan ook graag Spaans met Argentijnen op de markt, in winkels en in bars en taxichauffeurs in de rit naar huis om 5 uur 's nachts). Al met al een zeer geslaagde cursus!

Na afloop van de cursus heb ik een tripje naar naar de Cataratas del Iguazu geweest (Iguazu watervallen). Na een busrit van 16 uur (gelukkig is de bus erg comfortabel), kwam ik zondag om 6 uur in de ochtend aan. De watervallen liggen op de grens van Argentinie en Brazilie. Ik ben gelijk naar het national park aan de Argentijnse zijde gegaan, samen met Tuva (met wie ik een kamer deelde in Buenos Aires) en haar broer. De watervallen waren zeer indrukwekkend (zie foto's op facebook). De natuur weet mij keer op keer weer te verbazen. Naast dat je in het park meerdere trails kan lopen die verschillende uitzichten bieden op de watervallen en de dieren die in de jungle wonen (wederom zie facebook voor foto's, coati's zijn ontzettend schattig) hebben we ook een bootritje gemaakt. De boot neemt je mee dichtbj de watervallen om mooie foto's te schieten, maar neemt je tevens mee onder de watervallen! Na een bootritje ben je kletsnat (gelukkig hebben ze drybags voor je tas) maar het was een geweldige ervaring!

Na een busrit van 19 uur (!) terug heb ik nog 1 laatste dag en nacht in Buenos Aires gespendeerd. Voorlopig de laatste tangoles (3 lessen in totaal gehad ;) ) en het laatste diner in een echt restaurant gehad. Vannacht vlieg ik naar Ushuaia, helemal in het zuiden van Argentinie in Patagonie! Drie weken van wilde natuur, trektochten, paardrijden en kamperen liggen voor mij.. ik heb er zin in!!

Buenos Aires: GRACIAS POR TODO!

  • 13 Februari 2015 - 07:51

    Hugo:

    Schitterende reis dus tot nog tor, nu de wildernis in. Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Francesca

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 1517

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 04 April 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: